L'Alphalpha : Unexpected India Tour 2017

SRM Bands


[Bahasa]

L’Alphalpha akan menjalankan  ‘Unexpected India Tour 2017’


Jakarta, Grup musik bergenre Indie Rock dari Jakarta, L’Alphalpha akan berangkat ke India akhir pekan ini. Mereka akan menjalankan sebuah rangkaian tur singkat dan diberi tajuk ‘Unexpected India Tour 2017’. Alasannya adalah karena, undangan tampil di India ini benar benar tidak terduga dan singkat persiapannya.

Awalnya, L’Alphalpha dihubungi oleh Direktorat Warisan dan Diplomasi Budaya, Kementrian Pendidikan dan Kebudayaan beberapa minggu yang lalu. L’Alphalpha terpilih untuk mewakili Indonesia dalam ASEAN-India Music Festival 2017, yang akan diadakan di Purana Qila, New Delhi, 6 – 8 Oktober 2017. Festival hasil kolaborasi Kementrian Luar Negri India dengan Pengelola Acara bernama Seher. Di Festival ini, nantinya juga akan tampil 15 Band dari 10 Negara ASEAN lainnya dan 5 Band dari India.

Ketika ditanya tentang Festival ini, Herald Reynaldo, Vokalis L’Alphalpha berkomentar, ‘Festival ini membuktikan bahwa dengan musik kita bisa berkomunikasi dengan orang yang beda bahasa-nya. Dan disana, kita juga bisa memperkenalkan musik L’alphalpha ke penonton, yang mayoritas bangsa India dan juga bangsa lain. Kami siap bersenang-senang dan berbagi bahasa musik dengan mereka!’ tambah Herald.

Sementara itu, Bapak Nadjamuddin Ramly, Direktur Warisan dan Diplomasi Budaya, Kementrian Pendidikan dan Kebudayaan, ketika ditemui di kantornya, berpesan kepada L’Alphalpha untuk benar-benar menjadi perwakilan Indonesia yang membanggakan. ‘Ini adalah misi kebudayaan, saya minta kalian untuk mengharumkan nama Indonesia dan buat mereka terkesan. Jangan lupa untuk kenalkan budaya Indonesia melalui pakaian tradisional khas Indonesia ya disana’, ucap Pak Nadja.

Dari Perwakilan Pengelola Acara, Seema Dahiya dari Seher mengatakan ‘Kami sangat menyukai L’Alphalpha dan tidak sabar untuk melihat L’Alphalpha di kedua penampilannya nanti’

Selain tampil di New Delhi pada Hari kedua (7/10) Festival ini, L’Alphalpha juga akan tampil di Kota lain di India, yaitu Jaipur. Di Kota ini, L’Alphalpha akan tampil di sebuah Konser di JKK Jaipur pada tanggal 9 Oktober 2017. Konser ini sengaja dibuat dalam rangka kedatangan L’Alphalpha ke India.

Keberangkatan L’Alphalpha ke India didukung oleh Brand Jam tangan Timex dari The Watch Co, The Little Things She Needs, Sperry dan Paul Frank.


[English]

L’Alphalpha will do ‘Unexpected India Tour 2017’


Jakarta – Indie-rock band L’Alphalpha will head to India this weekend, in which they will perform in a short series of tour titled ‘Unexpected India Tour 2017’. It is called so due to how sudden the invitation came that they could only have so little time for preparation.

L’Alphalpha was contacted by Indonesia’s Department of Heritage and Cultural Diplomacy – Ministry of Education and Culture a couple of weeks ago. They were chosen to represent Indonesia in ASEAN-India Music Festival 2017 in Purana Qila, New Delhi on October 6th – 8th 2017. This event is organized by India’s Ministry of Foreign Affairs in collaboration with its prominent Event Organizer Seher Event. L’Alphalpha will perform alongside other 15 bands from 10 ASEAN countries plus 5 bands from India.

When asked about the Festival, L’Alphalpha lead vocalist Herald Reynaldo commented “This Festival is a proof that music can connect people even with language barrier; it’s also a place where we can introduce our music to the ASEAN and Indian music audience”. He added: “We're really excited to see bands from other countries; we’re up to any surprises and looking forward to have fun!”.

Director of Heritage and Cultural Diplomacy – Ministry of Education and Culture Nadjamuddin Ramly shared his encouraging words with the band when visited at his office: “This is a cultural mission so you must make Indonesia proud! Dazzle them with your performance, leave great impressions of our country to the audience.” He also suggested the band to introduce Indonesia’s culture by wearing some of its traditional clothes.

Representative from Seher Event, Seema Dahiya said “We really like L’Alphalpha and can’t wait to see both of their performances in India”

Other than the scheduled performance in New Delhi on the 2nd day (7/10) of the Festival, L’Alphalpha will also perform in another city in India – Jaipur. They will perform in a concert in JKK Jaipur on October 9th, 2017. This concert will be specially held for L’Alphalpha to welcome the band’s first visit to India.

L’Alphalpha India tour is supported by watch brand Timex from The Watch Co, The Little Things She Needs, Sperry, and Paul Frank.